Mapa nabíjecích stanic

Kontakt

 

Asociace pro elektromobilitu České republiky, z.s. /APEL 

(Association for electromobility of the Czech republic)

zapsaná ve spolkovém rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl L, vložka 1001

IČ: 00565431

 

Sídlo Asociace: Sedlčanská 79, 257 91 Sedlec-Prčice, Česká Republika

 

+420 608 400 000


vegr@elektromobily-os.cz

 

Přihláška ke členství

 

Kudyznudy.cz - tipy na výlet

eTourEurope2016

15.05.2016 15:10

I letos, tak jako v předešlých letech jsem se vydal elektromobilem na cestu po Evropě na eTourEurope 2016.  Akci opět pořádal Werner Hillebrand-Hansen a měla za cíl během 9 dnů navštívit 9 evropských států. Trasa je plánovaná na více než 5 tisíc kilometrů. Mezi18 posádkami z Německa, Švýcarska, Holandska, Rakouska, Francie, Maďarska a Slovenska byl náš tým ELEKTROMOBILY CZECH  jediným zástupcem naší republiky. Na plánovaných zastávkách jsme seznamovali veřejnost o bezemisním způsobu života, o vytěžování energie ze slunce, vody a větru . Elektromobilita jako alternativa v dopravě, chránící životní prostředí snížením emisí CO2 v atmosfeře a o možnosti jak výrazně snížit závislost na dovozu fosilních paliv převážně z arabských zemí. Za dovážející ropu platí Evropané zbraněmi a nebo penězi, které podporují války mezi nimi a podporují financování a vyzbrojování teroristů u nás v Evropě. 

 

29.4.2016 pátek -  START začíná v Mnichově na Odeonplatz. První registrace, první briefing a diskuze s návštěvníky. Mě zaujala německo - thajská posádka se svým autem TUK-TUK. Je to ta malá tříkolka co jezdí jako taxi v Indii, Thajsku, Číně atd. Jeli z Thajska  4 měsíce rychlostí do 50 km/h a ujeli okolo 25 tisíce kilometrů. Dojezd na nabitou baterii prý mají 320 kilometrů, ale potom musejí 12 hodin nabíjet z obyčejné zásuvky. Tříkolka je vyšla asi na 600 tisíc korun. Jeli přes Čínu, Kazachstán a pak do Evropy. Po cestě jim prý bylo spíš zima než teplo. Super dobrodružství.  Večer spíme v hotelu Park Inn Mnichov.

 

30.4.2016 sobota - po snídani odjíždíme na Odeonplatz ke slavnostnímu startu. Další briefing je ve Stuttgartu na náměstí u zámku. Na trávníku před zámkem a vedle stojícím původním hradem, dnes zemským muzeem, odpočívá spousty lidí různých národností. Hlídkující policii a ozbrojence tady není vidět tak jako u nás v Ostravě. Tady asi terorismus nehrozí. POZNATEK - už 2 x jsem viděl lidi jdoucí po náměstí , že se zastaví a zvednou cizí smetí a odnesou do koše. Asi proto je tady tak čisto. Zvláštní zem , to Německo.

 

1.5.2016 neděle - po noci ve Stuttgartu odjíždíme do Luxemburska, setkání je na náměstí před českým konzulátem. Dnešní etapu přes 300 kilometrů jsme urazili jako první v naší kategorii a proto využívám volný čas k prohlídce města a jízdě na ,,rychlonožce" elektrickému pojízdnému stupátku s větším kolečkem na každé straně. Odpoledne přijíždějí kolegové se svými Teslami. Protože mají dojezd na nabití až 500 kilometrů, jsou v jiné kategorii než já a proto vyjížděli z Německa později. Večer odjíždíme všichni na Park Inn hotel Luxemburg. POZNATEK - ani tady v Luxemburgu jsem neviděl nikde policii, natož ozbrojence jako u nás doma okolo Globusu nebo Vysoké školy báňské.

 

2.5.2016 pondělí - dnešní etapa je dlouhá asi 400 kilometrů a končí večer v hotelu Radisson BLU v Paříži. Cestu si krátíme přes Belgii a protože musíme po cestě nabíjet, zvolil jsem zastávku ve francouzském městě Remeš. Město je spojeno od 12. století s korunovacemi francouzských králů v místní  katedrále Notre-Dame a taky po vítězství nad angličany s Johankou z Arku. Měl jsem na prohlídku dvě hodiny a stálo to za to. Do Paříže jsme přijeli pozdě večer, protože námi dvě plánované nabíječky nebyly plně funkční. Návštěva Eiffelovy věže naší české posádce tedy odpadla. Stihli jsme ale raut na sídle firmy Renault, který byl hlavním sponzorem této akce. Pocit z Francie mám takový, že francouzi ignorují a protokolárně sabotují vše, co mluví německy. Například ke snídani nás pustili přesně na minutu v 6:30, i když sýr byl už částečně oschlý a vše již bylo minimálně hodinu připraveno. POZNATEK z Belgie - díky nadprodukci energie z větrných elektráren jsou v zemi všechny dálnice a rychlostní silnice osvětleny. 

 

3.5.2016 úterý -  dnes vstáváme brzy, protože etapa měří asi 500 kilometrů a končí v holandském Haagu v nadmořské výšce -2 metry. První dobíjení jsem naplánoval u Renaultů ve městě Laon ještě ve Francii a další v belgickém Mechelen. Tady jsem si půjčil elektrokolo a objel celé historické centrum a okolí katedrály. Odpoledne odjíždíme jako poslední do Holandska k hotelu. Cesta přes  moderní Rottrdam v nadmořské výšce -10 metrů byla zajímavá a okolí města bylo propleteno spousty nezpoplatněných dálnic. dnešní POZNATEK - francouzská čistota měst a přilehlého okolí se nedá s Belgií a Německem vůbec srovnat. Asi proto Francouzi už před staletími vymysleli voňavky a parfémy.

 

4.5.2016 středa - hotel v Haagu byl hned vedle paláce holandské královské rodiny. Asi nebyli doma, protože se za námi nestavili ani ke snídani, ani na naše setkání. Vydali jsme se tedy do Německa. U dálnice jsme hromadně nabíjeli u maláho občerstvení Taste Kitchen - Hasbergen. Oblíbené místo elektromobilistů s 8 nabíjecími místy. Střecha občerstvení je celá pokrytá slunečními panely. Je to energeticky soběstačná budova. Další meeting s dobíjením a ubytováním je v německém městečku Celle. V historickém centru probíhají pivní slavnosti, je tady spousty hudby, stánků a hlavně lidí. POZNATEK - na WC u dálničního občerstvení bylo na poličce vyrovnáno několik rolí toaletního papíru - nezamčených !!! V německých městech jsou na ulici nezamčené plastové bedny s denním tiskem. Tisk si lidé berou sami, až do krabičky vhodí mince za noviny. Šlo by to tak i u nás ?

 

5.5.2016 čtvrtek - po výdatné snídani odjíždíme z Celle do Berlína. Etapa je plánovaná na 270 kilometrů a bez kopců. Pro náš Peugeot s přídavnými bateriemi to s dojetím na jedno nabití není problem. V Berlíně u nádraží jsme mezi prvními a proto se domlouvám s kolegy Andreasem a Wolfgangem, aby mi udělali svou Teslou prohlídku Berlína. Viděl jsem Reichstág, Braniborskou bránu, Rudou radnici , pozůstatky berlínské zdi, střílny na lidi, kteří se přiblížili k hranici a chtěl jsem dokonce vidět i místo, kde v roce 1945 po sebevraždě Hitlera pálili jeho tělo. Dnes tam stojí činžovní dům a u něho cedule s popisem této události. Večer odjíždíme do hotelu ,,Biohotel". POZNATEK - Němci nemají obavy z přílivu nových přistěhovalců , více jim vadí vývoz zbraní a potravin z Evropy do válčících zemí, což vyvolává nové konflikty , místo toho, aby tamní lidé pracovali a rozvíjeli své hospodářství.

 

6.5.2016 pátek - snídaně byla sice pestrá, ale jak nám už mohl název hotelu BIO napovědět, postrádala cokoliv od masa. Kolegyně možná absenci salámů a klobásek ani nezaregistrovaly,ale nám chlapům ovšem jogurty, oříšky a ovoce vytvářely nechápající výrazy. Co dodat - ,, selaví ". Sedám do Tesly švýcarského kolegy Petra a jedeme spolu do Drážďan a potom do Prahy. Nastavuje svého autopilota na max.150 km/h,  na maximální odstup od okolních aut, kdyby třeba přibrzdily. Diskutujeme o jeho učitelské praxi, o ekologii a politice. Povídáme si, proč je Švýcarsko, kdysi součást Koruny České, dneska ve všem dále než my. Bohužel komunistická diktatura nás poslala o mnoho desetiletí ve vývoji zpět.  Petr občas koukne, proč auto přibržďuje,  jak jede v pruhu atd. Říkal, že  má Teslu teprve 2 měsíce, tak je opatrný. Palubní počítač nám hlásí, že na trase je supernabíječka Tesly a že při takové rychlosti do cíle v Drážďanech by jsme měli ještě dobít. Petr přebírá řízení a jedeme ,, na manuál " k superchargeru Tesla. Supercharger je doživotně bezplatná dobíjecí síť pro majitele Tesel na celém světě. Je tady 8 stojanů a nabití na 500 kilometrů trvá asi půl hodiny. U nás se první takový bude otvírat v červnu 2016 u Humpolce. Slováci už jeden mají a připravuje se tam druhý. Návštěva vybombardovaných a znovu obnovených Drážďan stála taky za návštěvu. Po obědě přesedám do našeho elektroPeugeotu a jedeme do Prahy. Kolegové s Teslami jedou ještě na setkání do Cottbusu. Hodně slunečné odpoledne už trávíme na náplavce v Praze. Občerstvení a setkání zajištoval Electricpark a Národní spolek pro elektromobilitu. Sjelo se tady hodně elektromobilů a přivezli i jedno elektroletadlo. Spaní jsme měli domluvené v centru Prahy - hotel Vítkov. Etapa byla dlouhá asi 400 kilometrů. POZNATEK - Praha je oproti jiným metropolím totálně zacpaná a neúzpůsobená pro dopravu auty. Asi 5 kilometrů kolem Vltavy jsme jeli 1,5 hodiny. I chodci jdoucí vedle nás po chodníku byli rychlejší. Vítejme doma !!!

 

7.5.2016 sobota - ráno po snídani sedám do elektroNissanu kolegy Adriána ze slovenského týmu a jedeme nabíjet do Humpolce. Cestu po takzvané dálnici jsme přežili a na oběd jsme už v Brně na hradě Špilberk. Tady setkání s vedením města a hradu zajištovali Electricpark a Asociace pro elektromobilitu. Brněnská akce s obědem a prohlídkou hradu měla u členů našich mezinárodních posádek kladné ohlasy. Tesly odjely do Budapešti na setkání a vozy s menším dojezdem na setkání do Bratislavy. My česká posádka odjíždíme z Brna jako poslední a jedeme přímo do Vídně, kde máme v hotelu Hilton ubytování.

 

8.5.2016 neděle - opouštíme luxusní hotel Hilton a míříme na setkání do města Krems k hotelu , kde jsme nocovali minulý rok. Tady už čekají kolegové s Tuk-Tukem a dobíjejí. Jeli z Německa přímo do Rakouska, protože by při své rychlosti do 50 km/h nic nestihli. Po setkání s představiteli města a malém občerstvení odjíždíme do Salzburgu. Tam je poslední setkání a slavnostní ukončení eTourEurope2016. Cíl a ubytování je pod zasněženými horami. Protože hotel Keiserhof patří jednomu z našich kolegů Richardovi, majiteli Tesly, není zvláštností, že má před hotelem 3 superchargery Tesla a asi 10 ostatních nabíjecích míst. V navigacích je jeho Tesla nabíjení pod číslem 61. Večer pro nás připravil veliký raut s miniohňostrojem pro našeho nejstaršího kolegu Hanse, který právě slavil 75 let. Ráno po výdatné snídani a loučení se ze Salzburgu  rozjíždíme do různých směrů Evropy, ke svám domovům.  Etour Europe 2016 skončila, ujeli jsme okolo 5 tisíc kilometrů a navštívili 9 evropských zemí. Energii do aut jsme nabíjeli ze slunečních, větrných a vodních elektráren. Doufáme, že naše cesta a přednášky v různých evropských městech přesvědčila mnohé lidi i politiky o možnosti být nezávislý na arabské ropě a energii pro naše potřeby využívat z obnovitelných zdrojů. Děkuji tímto svým kolegům a hlavně organizátorům akce za perfektní přípravu a organizaci.  

  Proudu zdar  Milan z Ostravy    www.elektromobily.webnode.cz

Odkazy na foto  http://spolek-elektromobily.rajce.idnes.cz/eTourEurope2016/                                                                                                                                                  

http://www.etoureurope.eu/

Více zde: http://elektromobily.webnode.cz/news/www-etoureurope-eu-elektrocestovani-2016/